Takipte Kalın :)

23 Haziran 2018 Cumartesi

TAHİNLİ SARMA POĞAÇA






TAHİNLİ SARMA POĞAÇA




Malzemeler:
1 su bardağı tahin
1 su bardağı ılık süt
1/2 su bardağı fındıkyağı
50 gr margarin (becel)
Aldığı kadar un (ben 3,5 su bardağı koydum)
tuz
1 yk şeker
1 paket ınstant maya

Yapılışı;

  1. Tahin hariç diğer tüm malzeme ile yumuşak bir hamur hazırlıyoruz ve en az yarım saat olmak üzere mayalıyoruz. 
  2. Sonrasında hamuru ben pratik olsun diye 8 parçaya böldüm ve tabak büyüklüğünde açtım. 
  3. Üzerine tahini bolca sürüp diğer bezeyide açıp üzerine kapattım ve onun üzerine de tahin sürdüm. 
  4. Tüm hamuru bu şekilde açıp tahinledikten sonra buzdolabına kaldırdım yaklaşık 10 dakika sonra hamuru daha geniş ve daha ince olacak şekilde açtım kalan tüm tahini üzerine döküp sigara böreği şeklinde saracak gibi hamuru kestim ve sardım. 
  5. Üzerine yumurta sarısı sürüp susam serptim. 
  6. Sıcak fırında üzeri iyice kızara kadar pişirdim. 
AFİYET OLSUN :) 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder