Takipte Kalın :)

22 Haziran 2018 Cuma

MANTAR DOLMASI





MANTAR DOLMASI

Malzemeler:
Dilediğiniz kadar irice mantarlar
2 orta boy patates
1/2 bardak süt
su
tuz
1 yemek kaşığı tereyağ
kaşar rendesi
tuz
karabiber

Yapılışı;

  1. öncelikle patatesleri soyup iri küpler halinde dilimledim.
  2. Süt ve üzerini kapatacak kadar su ekleyip tüm suyu çekene kadar haşladım. 
  3. Patatesler iyice yumuşadığında kaşar ve tereyağını ekledim ve blendırdan geçirdim. 
  4. tuz ve karabiber ekledim. 
  5. Patatesler haşlanma aşamasında iken mantarlarımı güzelce temizledim ve limonlu suda beklettim. 
  6. Sonra hafif yağlanmış güveç kabına mantarları yıkayıp dizdim tuzladım ve ısınmış fırında yaklaşık 10 dakika pişirdim.
  7.  Sonra fırından alıp içlerine patates püresinden 1 er kaşık koydum ve tekrar fırına sürdüm. 
  8. 10 dakika da püre ile  birlikte piştikten sonra üzerine bolca kaşar rendesi koydum ve kaşarler eriyip kızara kadar daha fırınladım.
  9.  Hazırladığım püre mantar sayım içim fazlaydı siz yaparken 1 tane iri patates ile yaparsanız tam olacaktır. 


 Afiyet Olsun:)





Hayatın Tatlarına tarifi için teşekkürler...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder