Takipte Kalın :)

27 Haziran 2018 Çarşamba

KATMER POĞAÇA




KATMER POĞAÇA


Malzemeler:


  • 1 yumurta (yumurtanın akı hamuruna, sarısı üzerine)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • Aldığı kadar un (3,5 su bardağı kullandım ben)
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 paket kuru maya
  • Ara katlarına sürmek için margarin
  • Peynir
  • Maydanoz



Yapılışı:


  • Ben kuru maya olduğu için tüm kuru malzemeleri karıştırdım ve diğer sıvı malzemeleri ekleyip ele yapışmayan yumuşak bir hamur yoğurun. 
  • 8 parçaya ayırın yemek tabağı boyutunda açın.
  • Her bir yufkanın üzerine margarini elinizle sürün.
  • Yufkaları üst üste alıp yufka büyüklüğünde açın.
  • Sigara böreği gibi kesip 16 parçaya ayırın.
  • İçine maydanozlu peynirden koyup rulo yapın ben bir kaç tanesine peynirli harç yerine tahin sürdüm.
  • Yağlı kâğıt üzerine dizin.
  • 20 dk kadar mayalandırın.
  • Üzerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede  pişirin.





Afiyet Olsun. 




Hayatın tatlarına tarifi için teşekkürler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder