Takipte Kalın :)

22 Haziran 2018 Cuma

FINDIKLI ÇÖREK



FINDIKLI ÇÖREK


MALZEMELER : 

  • 1,5 su bardağı süt
  • 4 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket (42gr) yaş maya veya 2 yemek kaşığı toz maya
  • 4 su bardağı un (ben 5,5 un koydum)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 8 yemek kaşığı margarin/tereyağı (125gr, 1 stick), küçük parçalara kesilmiş
  • 3 yemek kaşığı margarin/tereyağı, erimiş
  • 2 veya 3 yumurtanın sarısı(ben 2 sarı kullandım)
  • 1 su bardağına yakın fındık ve ceviz (blenderda iyice kıyılmış)
  • Üzerleri için 1 yumurtanın sarısı+1 yemek kaşığı su

YAPILIŞI:

  • Sütü ılıtın.
  • İçine 2 yemek kaşığı şekeri koyun.
  • Ardından mayayı ilave edip hepsinin erimesini sağlayın. (toz maya ise 10 dakika kadar bekleyin.)
  • Un, 2 yemek kaşığı şeker, tuz ve yağ parçalarını mikserle karıştırın.
  • Mayayı ve 2 yumurtanın sarısını ilave edip bir süre daha karıştırın.
  • Hamuru yağlanmış bir kaba alın.
  • Üzerini kapatıp oda sıcaklığında 1,5-2 saat veya buzdolabında 4 saat-bir gece bekletin.
  • Hamuru hafif unlanmış bir yerde 38x45cm boyutlarında bir dikdörtgen elde edecek şekilde açın.
  • Açtığınız hamurun üzerine fırçayla erimiş yağı sürün.
  • Fındık ve ceviz parçalarını dökün.
  • Hamuru enlemesine ikiye katlayın.
  •  25x45cm olacak şekilde tekrar açın.
  • Hamurdan 25 cm uzunluğunda 1 cm genişliğinde parçalar kesin. bu parçaların her iki yanından tutarak çevirin.
  • Ben bu aşamada da düğüm yapmak yerine açma gibi sarmal bir şekil verdim.
  • Hatta sonradan aklıma arasına erimiş yağ dökmek yerine tahin dökebilirdim diye geldi bir dahakine kesin tahinli yapacağım.



AFİYET OLSUN









Hayatın tatlarına tarifi için teşekkürler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder